مطلب وبلاگ

طراحی لباس عروس در طی تاریخ

مقالات

امکان دارد در تمام طول تاریخ عروس‌ها در روز مراسم خود لباس زیبا و سفیدی بپوشند، ولی اینطور نیست. طراحی لباس عروس به شکل سفید به خاندان سلطنتی دوره ویکتوریا  برمی گردد. تا قبل از این دوره عروس خانم ‌ها در زمان ازدواج بهترین لباس خود را به تن می کردند و رنگ و جنس پارچه لباس عروس نسبت به موقعیت اجتماعی عروس متفاوت بوده است. در این مقاله با طراحی لباس عروس از گذشته تا به الان آشنا می‌شوید. یکی از این تجهیزات که برای زوجین بسیار حائز اهمیت است، ظروف‌میوه و شیرینی تالاری می‌باشد. اگر به دنبال خرید ظروف میوه و شیرینی تالاری و شمعدانی تالاری با قیمت مناسب می‌گردید، ما به شما لوازم تالاری سمیعی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

طراحی لباس عروس

با در نظر داشتن این که رنگ و مدل لباس عروس در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته ولی یک نکته در تمامی لباس عروس‌های موجود در تاریخ مشترک است. اینکه همیشه عروس در روز عروسی بهترین لباس ممکن را به تن می کرده است. خانواده‌های سلطنتی، اشراف و افراد متعلق به طبقه بالای اجتماع همیشه بدون هیچ گونه محدودیتی نسبت به مبلغ، براساس بالاترین مد، لباس عروس خود را آماده و تهیه می‌کردند. افرادی که از موقعیت اجتماعی پایین تری برخوردار بودند تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دادنند تا بهترین لباس عروس را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: خرید ظروف تالاری

آموزش جذاب طراحی لباس عروس 2020 - مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

لباس عروس در تاریخ باستان

 

در دوران باستان پایه خیلی از ازدواج ها به جای عشق و یکی شدن دو طرف، اتحاد اقتصادی خانواده ها بود هر چند در آن زمان هم عروس ها لباس عروس رنگ روشن را به عنوان سمبلی از شادی و فرخندگی روز ازدواج انتخاب کردند.

 

لباس‌عروس در قرون وسطی

در قرون وسطی مراسم ازدواج به دیده اتحادی بین دو خانواده دیده می‌شد. اتحاد اکثر دو خانواده بین، دو کسب و کار یا حتی بین دو کشور صورت می گرفت. مراسم ازدواج بیشتر به علت تدابیر سیاسی انجام گرفته می‌شده تا ابراز عشق و علاقه. در آن زمان طراحی لباس عروس باید به گونه ای انجام میشد که نشان دهنده بالاترین حد اعتبار و محبوبیت برای خانواده عروس باشد، زیرا عروس در روز عروسی نماینده خانواده خود حساب می‌شود پس می‌بایست لباس عروس به بهترین و موقرترین شکل ممکن طراحی می‌شده است.

لباس عروس سفید

در سال ۱۸۴۰ ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت در ساکس ازدواج کرد و در روز مراسم عروسی خود لباس عروس سفید پوشید زیرا در آن زمان مردم رنگ سفید نماد پاکی بود. از آنجایی که به طور معمول رنگ سفید به عنوان لباس عروس انتخاب نمی شد، لباس ملکه ویکتوریا برای همه حیرت آور بود. هرچند که این غافلگیری ناخوشایند نبود. به همین علت پس ازملکه، زنان طبقه بالای اجتماع در اروپا و آمریکا شروع به پوشیدن لباس عروس سفید کردند.

 

سیر تکاملی لباس عروس

 

با گذر سال‌های متوالی و بوجود آمدن انقلاب اقتصادی، خرید لباس عروس جدید برای روز عروسی برای بسیاری از عروس ها از طبقات عادی جامعه رخ داد و رنگ سفید رنگ منتخب بیشتر عروس‌ها بود. طراحی لباس عروس در آن دوره بر اساس روش ها و سبک‌های آن دوران انجام می‌شده و این سنن و آداب و رسوم تا یک قرن بعد هم همچنان بر جای خود باقی است. در حقیقت این روزها کمتر عروسی پیدا می شود که رنگی به جز سفید را برای لباس عروسش انتخاب نماید.

 

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالار سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است با هدف تولید انواع لوازم با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و شمعدانی تالاری با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید

پاسخ دهید