مطلب وبلاگ

ازدواج به سبک هندی

مقالات

مراسم عروسی در کشور هند بسیار باشکوه و مجلل برگزار می شود و در دنیا معروف است زیرا جشنی رنگارنگ و شاد به شمار می‌آید. مراسم ازدواج در هند سه روز به طول می‌انجامد و در طی این سه روز مراسم های متفاوتی برگزار می شود. در این مقاله به ازدواج به سبک هندی و رسم و رسوم این کشور می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید انواع صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ازدواج به سبک هندی و رسم و رسوم این کشور

تعیین روزعروسی

شاید برخی افراد علاقه دارند مراسم ازدواجشان را در اولین یا دومین فصل سال در یک باغ زیبا و سرسبز جشن بگیرند. اما در فرهنگ هندی عروس و داماد تاریخ روز عروسیشان را انتخاب نمی‌کنند بلکه تعیین این روز بسیار مهم را از طریق ستارگان و طالع بینی نجومی انجام می‌دهند.

لباس عروس

لباس عروس در همه جای دنیا به رنگ سفید می‌باشد اما در هند رنگ لباس عروس قرمزاست. مراسم عروسی و ازدواج در هند  بسیار باشکوه تر از سایر کشورها می‌باشد گویا جشن رنگ هاست، در رسم و رسوم هندی لباس عروس باید یک ساری قرمز باشد که با رنگ‌های روشن و طلا دوزی‌های زیبا مزین شده است. در این کشور رنگ قرمز نماد تعهد به زندگی، معنویت و باروری می‌باشد به صورتی که برای شانس و اقبال بهتر از پودری به نام kumkuma خال قرمزی روی پیشانی عروس کشیده می شود.

مِهِندی  Mehendi

همه به طور معمول با حنا آشنا هستند. مهندی در زبان هندی به معنای حنا می‌باشد که  یکی از اصلی ترین و مهم ترین رسم و رسوم ازدواج در هند به شمار می‌رود، می‌توان گفت همان حنابندان در ایران است. در این مراسم فقط زنان هر دو خانواده حق حضور در آن را دارند در این مراسم بوسیله حنا دست‌ها و پاهای عروس طراحی می‌شود. این جشن نشان دهنده پیوند عروس با شوهر آینده اش می‌باشد و نکته جالبی که وجود دارد این است که است تا اتمام مراسم، چیزی نمی خورند تا پاک و مطهر باقی بمانند.

مراسم هَلدی  Haldi Ceremony

یکی دیگر از رسم و رسوم ازدواج در کشور هند مراسم هلدی می‌باشد که عروس و داماد صبح روزی که تعیین شده است برای ازدواج، باید در این مراسم حضور یابند که در آن خانواده های دختر و پسر دور هم گرد می‌آیند و روی عروس و داماد مخلوطی از آب، روغن و زردچوبه می ریزند! در واقع این مواد روی سر و صورت و لباس های عروس و داماد مالیده می شود و هندی ها عقیده دارند که این کار موجب تبرک و خوشبختی زوج می شود.

روشن کردن آتش مقدس

مراسم عروسی در هند حول آتشی به نام آگنی یا آتش مقدس برگزار می شود. در مدت زمان برگزاری مراسم ازدواج، عروس و داماد هفت قدم دور آتش می زنند و قسم ازدواج را به زبان جاری می‌سازند.

مَنداپ  Mandap

پس از اتمام رسم و رسوم ها زمان برگزاری مراسم اصلی ازدواج می‌باشد مراسم اصلی در این کشور در حجله ای به اسم منداپ برگزار می شود، مکانی می‌باشد که عروس و داماد با استفاده از گل های تازه و رنگارنگ، تور، پارچه های ساتن رنگی و ریسه های رنگی زیبا و مزین شده است. این جایگاه طبق آداب عروسی در هند، صبح روز عروسی انجام می‌شود.

برگزاری مراسم عروسی 1.5 میلیون دلاری خانواده هندی در آنتالیای ترکیه

گردنبند مانگالسوترا  Mangalsutra

دختر و پسری که به صورت سنتی و طبق آدام و رسوم ازدواج در هند با هم ازدواج می کنند از این گردنبند استفاده می کنند. مانگالسوترا گردنبندی با دو نگین و آویز می‌باشد که توسط شوهر به گردن زن آویخته می شود. این گردنبند همان حکم حلقه ازدواج را دارد و عروس باید تا زمان مرگ شوهرش آن را به گردن داشته باشد.

خداحافظی به سبک هندی

برخلاف تمام بخش‌های مراسم ازدواج در هند که بسیار شاد است آخرین قسمت که خداحافظی می‌باشد،سرشار از اشک و گریه و ناراحتی است. عروس قبل از خروج مشتی برنج را به پشت سر خود می ریزد که سمبل قدردانی و تشکر از پدر و مادرخود می‌باشد.

 

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است که با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید