مطلب وبلاگ

وظیفه ساقدوش‌ عروس و داماد در روز جشن عروسی چیست؟

مقالات

ساقدوش در فرهنگ‌های متفاوت معنی و مفهوم گوناگونی دارد. در کشور ایران ساقدوش به افرادی خطاب می‌شود که رابطه نزدیکی با عروس یا داماد دارند. درتبریز به ساقدوش، سولدوش نیر می‌گویند. به طور معمول این اشخاص زوجین را تا منزل همراهی می‌کنند و نکات مورد نیاز را به عروس و داماد خاطر نشان می‌کنند. در فرهنگ‌های کشورهای دیگر به طور معمول همه دخترها و پسرهای مجرد به عنوان ساقدوش عروس و داماد انتخاب می‌شوند. در این مقاله به وظایف ساقدوش و تم عروسی می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید انواع صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

وظایف ساقدوش قبل از روز عروسی

 

برنامه ریزی برای جشن عروسی از سخت‌ترین و پر استرس ترین چالش‌های زندگی هر فرد می‌باشد.برخی وظایف ساقدوش به شرح زیر است:

 

کمک در نوشتن چک لیست

ساقدوش باید در نوشتن چک لیست عروسی به عروس و داماد کمک کند. در این روز های پرتنش و پر کار عروس و داماد خیلی از مسائل را فراموش می‌کنند بنابراین نکته‌های ائز اهمیت را یادآوری کنید.

 

تمام نکاتی که در رابطه با ساقدوش عروس و داماد باید بدانید - ساقدوش عروس - لباس ساقدوش

 

کمک برای انتخاب مسائل مهم درعروسی

پس از انتخاب تاریخ عروسی، کارهای اصلی شروع می‌شود. اجاره سالن عروسی، خرید عروسی و کارهایی مانند این، برای این‌ که یک ساقدوش خوب باشید عروس و داماد را برای یافتن بهترین سالن‌های عروسی، بهترین طراحان کیک، مراکز خرید و هر چیزی که برای عروسی نیاز است، همراهی کنید و بهترین ها را معرفی کنید، یا اگر فرصت کافی را ندارند مسئولیت تهیه این لیست را به عهده بگیرید و انتخاب را برای آن ها راحت تر کنید. در این حالت عروس و داماد هم می‌توانند به کارهای مهم تر خود برسند.

 

انتخاب تم

 

شاید زوجین به علت فشارهای کاری و مالی از روی یک سری مسائل ساده بگذرند مطلوب تر است مسائلی که می‌دانید دوست دارند را یادآوری کنید و کارهایی که می‌بایست روز عروسی انجام شود را برایشان توضیح هید. تم عروسی  برای اشخاصی که دوست دارند عروسی هیجان انگیز و جذابی داشته باشند عالی است. پس به عنوان یک ساقدوش خوب مجموعه‌ای از آلبوم‌های تم عروسی و ایده‌های مربوط به آنها را جمع‌آوری کنید. یا مجموعه‌های هنرمندان بزرگ در زمینه‌های مدل لباس عروس، مدل موی عروس، انواع طلا و زیورآلات، گل‌آرایی، طراحان دکوراسیون و نکاتی که عروسی آن‌ها را زیباتر و باشکوه‌تر خواهد کرد، بدست بیاورید و انتخاب را برای آن‌ها ساده ‌تر کنید.

 

مشارکت در تهیه گیفت و کارت دعوت

نوشتن کارت دعوت و گیفت عروسی بهانه خوبی برای جمع‌های دوستانه می‌باشد. شاید این دورهمی‌های دوستانه در آخرین روزهای مجردی دوستانتان به خاطره‌ای خوش برای او تبدیل شود. در این نشست‌ها با خیال راحت برای بقیه مسائل عروسی هم برنامه‌ریزی کنید و با بقیه ساقدوش‌ها نیز هماهنگ شوید.

آماده‌ کردن عروس

در اواخر روزهای منتهی به عروسی زمان بیشتری را با عروس و داماد بگذرانید. با ایده‌های خلاقانه و جالب نگذارید استرس و اضطراب عروسی درذهن آن ها بیشتر شود. رفتن به کافه‌هایی که دوست دارد، تئاتر، کنسرت یا حتی پیاده‌روی های کوتاه می‌تواند روحیه عروس و داماد را تا روز عروسی حفظ کند.

 

نکاتی در رابطه با ساقدوش‌ها در روز عروسی

  • صبح روز عروسی برای آماده کردن او برای مراسم حضور داشته باشید، آن‌ها از دیدن اینکه ساقدوش‌هایشان به موقع آماده شده‌اند لذت خواهند برد.
  • مهم ترین وظیفه شما در روز عروسی به عنوان ساقدوش این است که لبخند بر لب باشید و به خانواده عروس و داماد برای بهتر اجرا شدن مراسم عروسی و پذیرایی مهمان‌ها کمک کنید.
  • دقت کنید امورات برطبق خواسته عروس و داماد اجرا شود. کنترل هدایای عروس، نگهداری وسایل ضروری عروس و داماد و لیست عکس‌هایی که باید گرفته شود.
  • با آرامش و متنانت عروس و داماد را در هر مرحله همراهی کنید و شور و هیجان مراسم عروسی را حفظ کنید.

 

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است که با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید