مطلب وبلاگ

مراسم عروسی در اسلام

مقالات

برگزاری مراسم عروسی در اسلام مستحب می‌باشد و توصیه شده است که مراسم عروسی را مخفیانه برگزار نکنید، به مراسم عروسی در اسلام ولیمه گفته می‌شود. در این مقاله به نحوه برگزاری ولیمه عروسی می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید انواع صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ولیمه

یکی از ۵ مورد توصیه شده در اسلام برای برگزاری ولیمه، عروسی می‌باشد که از سنت‌های انبیا است، برگزاری ولیمه در صورتی می‌باشد که دو طرف، توان هزینه مراسم را داشته باشند، توصیه شده است از فقیران و نیازمندان در مراسم عروسی دعوت شود این جشن دارای آثار و فوایدی می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آثار و فایده‌های ولیمه عروسی

 عروسی در اسلام بدین صورت می‌باشد که تعدادی از افراد اعم از آشنا و غیر آشنا دعوت به عمل می‌آید. ازدواج دو زوج دارای آثار و فوایدی است که برخی از آنان عبارتند از:

  • شناخت و شهادت حضار در حین ازدواج زوجین
  • قبول کردن زوجین در ورود به جامعه اسلامی
  • حضور در یک مجلس شاد گروهی
  • تشویق شدن بقیه جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده
  • رفع شدن برخی ناراحتی‌ها، برخوردها، اختلافات در خانواده ها
  • دعای خیر همه افراد حاضر در مراسم، برای بدرقه زوجین

انتقال جهیزیه به خانه‌ی داماد

بنا بر رسم و رسومات شب قبل از عروسی جهاز عروس را به خانه‌ی داماد منتقل می‌کنند، ضمن این که تهیه جهیزیه امری واجب نمی‌باشد و در خرید آن عدالت باید رعایت شود.

زینت عروس و داماد 

از مراحل دیگر مراسم عروسی در اسلام ، آرایش و آراستن عروس و داماد می‌باشد. سفارش شده است عروس و داماد خود را بیارایند، از زیورآلات استفاده کنند، یکی از بهترین لباس خود را بپوشند. در مراسم عروسی دختر پیامبر مبارک اسلام، ایشان خطاب به امّ ایمن فرمودند: یکی ازحجره‌ها را برای زفاف زهرا (ع)  او را آرایش و خوشبو سازید تا او را به خانه‌ی همسرش بفرستیم.

عروسی در اسلام: نحوه همراهی عروس درحین بدرقه ی او به خانه ی داماد 

در حین بدرقه‌ی عروس به خانه‌ی داماد، رسم و رسومات به این شکل می‌باشد که تعدادی از نزدیکان عروس و داماد، با شادی و خوشحالی آن‌ها را بدرقه می کنند. در مراسم حضرت زهرا و حضرت علی عده‌ای از زنان قبیله بنی هاشم، همسران پیامبر، زنان مهاجر، انصار و دختران هاشمیه با حضرت زهرا همراه بودند. پیامبر(ص)خود فاطمه را سوار بر مرکب نمود و از سلمان درخواست کرد مهار مرکب را به دست بگیرد و آن را براند.

آشنایی با آداب مراسم عقد و عروسی از دیدگاه اسلام | آگاه باشیم

برخی نکاتی که باید در مراسم عروسی در اسلام رعایت شود:

  1. در برگزاری جشن عروسی عتدال را رعایت کنید.
  2. از تشریفات زیاد و بی‌مورد اجتناب کنید.
  3. از اسراف و خرج‌های بیهوده خودداری کنید.
  4. در حین مراسم عمل خلاف شرع انجام ندهید.
  5. شعر خواندن، دست زدن،خندیدن و شوخی کردن مانعی ندارد، اما از آواز و موسیقی‌های غیر مشروع اجتناب نمایید.
  6. زن‌ها در جایی که مردها حضور دارند از رقص و آواز خودداری کنند.
  7. در طول جشن حجاب اسلامی رعایت شود.

شب زفاف وحجله عروسی 

شب زفاف شبی می‌باشد که عروس را به خانه‌ی داماد می برند و حجله او را از قبل آماده کرده‌اند، اتاقی که عروس و داماد اولین شب عروسی را درآن به سرمی برند و در آن زندگی جدید را شروع می‌کنند محل زندگی آنان می‌باشد. در اسلام سفارش شده است عروس می‌بایست با وضو، و آرایش شده در حجله، منتظر داماد بماند، سپس پسر وارد حجله شود و این انتظار خیلی زمان نبرد.

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است که با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید