مطلب وبلاگ

عروسی در ایران باستان

مقالات

 با گذشت زمان رسم و رسومات عروسی در همه‌ی کشور‌ها دچار تغییر و تحول شده است. اما هنوز به طور کامل از برگزاری به روش‌های گذشته فاصله نگرفته‌اند. کشور ایران با فرهنگ غنی و آداب و رسوم بسیار زیبا عروسی‌های خود را تا حدود زیادی همانند جشن عروسی‌های گذشته برگزار می‌کند. در این مقاله عروسی در ایران باستان بررسی شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر به دنبال خرید انواع میز و صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عروسی در ایران باستان

برگزاری مراسم جشن عروسی در زمان ایران باستان ، دارای آداب و رسوم خاص بوده است. نقش خانواده در عروسی از زمان‌های قدیم در ایران باستان بسیار حائز اهمیت بوده است. ازدواج به عنوان یک امر دینی در خانواده‌های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. آیین عقد در زمان زرتشت یک امر مقدس محسوب می‌شد، در حالی که بسیاری از اقوام به زن ربایی و خرید زن عادت داشتند.

بیشتر بخوانید: خرید تجهیزات تالاری با قیمت مناسب در لوازم تالار سمیعی

عروسی با رویکرد اجتماعی و مذهبی

با توجه به عقاید ایرانیان در آن زمان، ازدواج نتیجه هم ترازی مرد و زن به حساب می‌آمد که در آن زمان معنای اجتماعی و مذهبی نیز داشته است. در زمان‌های قدیم همچون دوران ساسانیان، پادشاهان از مراسم ازدواج بسیار حمایت می‌کردند و برای داشتن ازدواج آسان، دولت هر سال برای دختران جهاز تهیه می‌کرد. در آن هنگام اشخاص در مشاغلی که مجبور به ترک کردن منزل و شهر خود بودند، مشغول نمی‌شدند.

انواع عروسی در ایران باستان

در دوره باستان دختران و پسران به صورت چاکر زن، پادشاه زن، ایوک زن، خودسر زن و ستر زن با یکدیگر ازدواج می‌کردند.

چاکر زن

این سبک ازدواج برای خانم‌های بیوه بود که با مرد دیگری ازدواج می‌کردند و همه‌ی حقوق پادشاه زن را داشتند.

پادشاه زن

یکی دیگر از عروسی های دوران ایران باستان پادشاه زن است. زمانی که دختر در دوره باستان پس از سن بلوغ و با اجازه پدر و مادر ازدواج می‌کرد، نوع ازدواج او پادشاه زن بود.

ستر زن

ستر زن، یکی دیگر از انواع عروسی در دوران ایران باستان است. هنگامی که فردی بدون ازدواج فوت می‌شد، والدین آن شخص باید به یاد او دختری را به عقد پسری با خرج خود در می‌آوردند.

ایوک زن

زمانی که در ایران باستان مردی دارای دختر یا دخترانی بود و هیچ فرزند پسری نداشت، ازدواج کوچک‌ترین دختر یا تنها دختر او را ایوک زن می‌نامیدند.

خودسر زن

یکی از انواع عروسی در دوران ایران باستان به این گونه بوده است که اگر دختر و پسر خواستار ازدواج با یکدیگر بودند و خانواده مخالف ازدواج آن‌ها بود، از نظر قانونی ازدواج آن‌ها هیچ مشکلی نداشته است و تحت عنوان خودسر زن با یکدیگر ازدواج می‌کردند.

بیشتر بخوانید: خرید تجهیزات تالاری با قیمت مناسب در لوازم تالار سمیعی

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، میز تالار و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه می‌کوشد با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و میز تالار با قیمت مناسب به تجهیزات تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید