مطلب وبلاگ

عروسی به سبک اروپایی

مقالات

فرهنگ هر کشور بر نحوه ازدواج و رسم و رسومات آن تاثیرگذار است. نحوه برگزاری این گونه مراسمات در جهان بسیارمتفاوت و جذاب می‌باشد. در این مقاله به مراسم عروسی به سبک اروپایی می پردازیم. اگر به دنبال خرید انواع صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مراسم عروسی به سبک اروپایی

برگزاری مراسم عروسی در اروپا و آمریکا مشابه یکدیگر است که شامل مراحل زیر می‌باشد:

دعوت نمودن مهمانان به مراسم عروسی

در اروپا، محلی که قرار است مهمانان استقرار داشته باشند را از قبل با شماره مشخص می‌کنند، طبق شماره درج شده به روی صندلی‌ها می‌بایست مهمانان بنشینند، که این مورد باعث نظم گرفتن مراسم و مهمانان می‌شود در غیر این صورت مهمانان سردرگم می‌شوند که بر سر کدام میز باید بنشینند.

معرفی آشنایان با عروس و داماد

به طور معمول از طرف خانواده داماد یک نفر نماینده می‌شود و مسولیت مراسم را به عهده می‌گیرد، پدر و مادر عروس و داماد ، ساقدوش‌ها و کسی که حلقه را حمل می کند از افراد خاص و مهم مراسم می‌باشند که باید به همه، توسط مسئول معرفی شوند.

ساقدوش در مراسم عروسی

به همراه داشتن ساقدوش از کشور آلمان آغاز و کم کم در سراسر دنیا مرسوم شد.

نحوه ورود عروس و داماد و معرفی آنان

عروس و داماد جزو نفرات آخری هستند که به مراسم می‌پیوندند، که ورود آن‌ها بسیار باشکوه است .

آداب و رسوم عجیب ازدواج در جهان

دعای قبل از شام عروسی

قبل از صرف غذا باید دعا توسط کشیش، پدر یا مادر عروس و داماد برای خوشبخت شدن زوج خوانده شود.

صرف شام و تشریفات پذیرایی عروسی

در فرهنگ اروپایی اول عروس و داماد شروع به غذا خوردن می‌کنند و سپس مهمانان.

بریدن کیک مراسم عروسی

از زمان‌های دور تا به الان کیک توسط عروس و داماد بریده می‌شود که ابتدا عروس تکه‌ای از کیک را در دهان داماد می گذارد و همین کار از سمت داماد تکرار می‌شود. این کار بیانگر مراقبت ازهم، توجه به یکدیگر و شریک بودن در همه مسائل زندگی است که در شب عروسی برای همه افراد حاضر در آن ‌جا یادآوری می‌شود.

رقص در مراسم عروسی

به اولین رقصی که عروس داماد در مراسم ازدواج یا عروسی انجام می‌دهندFirst Dance می‌گویند. سپس عروس با پدر خود می‌رقصد که بسیار لحظه‌ جذابی می‌باشد، اگر پدر عروس فوت کرده باشد از برادر یا …می‌توانند او را همراهی کنند.

پرت کردن دسته گل

یکی از رسم و رسومات قدیمی اروپا پرت کردن دسته گل عروس به جمعیت مجرد پشت سر خود می‌باشد.

انگشتر نامزدی

پاپ نیکلاس نخستین بار در سال ۸۶۰ میلادی اعلام کرد که انگشتر طلا برای عقد و بستن  پیمان بین زن و مرد الزامی است. سپس در قرن ۱۳ پاپ اینسنت اعلام کرد یک حلقه برای نامزدی و یک حلقه برای ازدواج باید تهیه شود. درضمن بین عروسی و نامزدی باید مدت زمانی سپری شود. سال ها بعد نگین الماس به انگشتر طلا اضافه شد از زمان ماکسیمیلیان امپراطور رم تا الان این رسم پا برجاست.

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است که با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید