مطلب وبلاگ

تاریچه به وجود آمدن ماه عسل

مقالات

بعضی از افراد عقیده دارند ماه عسل از فرهنگ کشور بابل باستان آغاز شده است. در سالیان گذشته در سرزمین بابل رسم بر این بوده است که، زوجین به مدت ۱ ماه پس از عروسی نوعی از نوشیدنی را که با عسل تهیه شده بود به خاطر میمنت و شادی از ازدواج خود بنوشند. نکته جالب داستان اینجا است که، در سال ۱۵۵۲ میلادی کلمه ماه ‌عسل نخستین بار در کتاب ریچارد هولوت معنی شد. طبق گفته های این کتاب؛ ماه عسل واژه‌ای کنایه‌آمیز از عشق جاری و بی‌پایان زوجین می‌باشد و به کامل شدن قرص ماه در یک ماه سال تشبیه شده است. در این مقاله به تاریخچه ماه عسل در اروپا و ایران می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید انواع صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

تاریخچه ماه عسل در ایران

ماه عسل در کشور ایران از زمان قاجار آغاز شد. در ایران رفتن عروس و داماد بعد از عروسی بدون هیچ برنامه ریزی‌ و به یک مقصد دونفره  دور از خانواده و زیاد مرسوم نبود زیرا ریشه این فرهنگ در ایران پایه گذاری نشده بود.همانطور که در بالا اشاره کردیم ماه عسل از زمان قاجار وارد ایران شد، و از‌‌ همان زمان آرام آرام ماه عسل میان درباری‌های قاجار بسیار رواج پیدا کرد و بعد از سپری شدن ده الی بیست سال، بین مردم در طبقه‌های مختلف به ویژه در طبقه بالای جامعه رایج شد.

سپس هم میان مردم عادی مرسوم شد و در حال حاضر هم شاهد یکی از اصلی‌ترین رسم‌ها و جزئیات در مراسم ازدواج به شمار‌ می‌آید. و هرمقدار که بله برون و پاتختی و… حائز اهمیت است ماه عسل نیز به همان میزان برای عروس و داماد مهم شده است.  البته هنوز تفاوتی در مراسم ماه عسل ایرانی و خارجی وجود دارد آن‌هم اینکه مانند فیلم‌های هالیوودی در‌‌ همان ساعت آخر مراسم عروسی به سفر ماه عسل نمی‌روند به علت اینکه فردای روز عروسی مراسم پاتختی در کشورهای خارجی وجود ندارد. تعداد کثیری از از زوج‌های ایرانی پس از گذشت یکی دو روز پس از برگزاری جشن عروسی برای رفتن به ماه عسل اقدام می‌کنند. زوجین تازه مزدوج شده نزدیک‌ترین تعطیلی یا مناسبت پس از عروسی را برای رفتن به ماه عسل انتخاب می‌کنند و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برند.

مقصد سفر ماه عسل را چطور انتخاب کنیم؟! - سفر ماه عسل - ماه عسل عروسی

تاریخچه ماه‌عسل در اروپا

در کتاب سفر تثنیه اینگونه روایت شده است مردی که به تازگی ازدواج کرده، نباید به سربازی برود، یا وظایف اجتماعی دیگری را به عهده داشته باشد. فرد می‌بایست به مدت یکسال معاف باشد و درخانه بماند و همسرش را شاد نگه دارد. در فرهنگ اروپایی، رسم مسافرت رفتن عروس و داماد پس از ازدواج، در اوایل صده۱۹ میلادی در انگلستان شروع و رواج یافت، این رسم برگرفته از رسم برگزیدگان هندی در شبه قاره هند بود. این رسم جذاب و رمانتیک که امروز در بین عروس و دامادها بسیا رواج پیدا کرده است از فرهنگ این کشورها نشات می‌گیرد.طوری که هر شخص با توجه به بودجه‌ای که دارد برای ماه عسل و مسافرت چه در داخل کشور چه در خارج از کشور برنامه ریزی می‌کند.

 

 

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است که با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید

پاسخ دهید