مطلب وبلاگ

آداب و رسوم ازدواج در ترکیه

مقالات

از گذشته‌های دور تا کنون آداب و رسوم وجود داشته و مانند قانون تصویب شده می‌بایست به آن عمل کرد. ازدواج سبب رسمی شدن پیوند میان دو زوج می‌شود. در این مطلب به نحوه عروسی و آداب و رسوم در ترکیه می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید انواع صندلی تالار مانند صندلی فلزی شیواری و انواع دیگر تجهیزات تالاری با قیمت مناسب هستید، لوازم تالاری سمیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 عروسی و آداب و رسوم عروسی در ترکیه

این کشور دارای سنت و فرهنگ بسیار غنی می‌باشد که رسم و رسوم هر کدام از مناطق و روستاهای ترکیه متفاوت است. در شهرهای بزرگ ترکیه، همانند استانبول و آنکارا دو زوج براساس فرهنگ‌های غربی و سنت‌های ترکیه ازدواج می‌کنند. اقوام ترک علاقه زیادی به جشن و سوروسات گرفتن دارند. ۲۰ درصد از ازدواج‌های ترکیه براساس تصمیمات خانواده‌ها صورت می‌گیرد ضمن اینکه نظرات دختر و پسر نیز مهم است که  این مراسم عروسی ۳ الی ۴ روز به طول می‌انجامیده. همانطور که در بالا توضیح دادیم هر نقطه از این کشور دارای رسم و رسومات متفاوتی می‌باشد اما در اینجا به پر رنگ‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • عروسی‌هایی که این روزها کم رنگ شده است معاوضه عروس می‌باشد. در این کشور برای ازدواج مقداری پول همانند مهریه که در ایران تعیین می‌شود، در دوران قدیم برای خانواده‌هایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند و توان مالی کمی داشتند این گونه رسم‌ها صورت می‌گرفته که در مقابل مهریه کینه‌های گذشته و قدیمی فراموش شود.
  • عروسی‌های سنتی درترکیه به سه گروه تقسیم می‌شود :بله برون، نامزدی وجشن عروسی. اکثر خانواده‌هایی که به سبک‌ سنتی مراسم‌ها را برگزار می‌کنند به شکل دقیق رسم و رسومات را به جا می‌آورند. برخی از خانواده‌ها نیز ممکن است بدون انجام هیچ یک از این آداب به سراغ ازدواج رسمی بروند.

دعوت به عروسی در ترکیه

در برگزاری این مراسم  به خصوص در ترک‌های آناتولی، از چند روز قبل به برگزاری مراسم، کارت‌های عروسی در میان دوستان و فامیل پخش می‌شود. نوع دعوت کردن در مناطق مختلف متفاوت است. در بعضی از مناطق این کشور هدیه‌هایی مانند روسری، حوله، صابون، قاشق چوبی، دستمال، لیوان خریداری می‌شود و به عنوان دعوتیه عروسی برای دعوت شدگان ارسال می شود.

شخصی که مسئول پخش این دعوتیه ها می باشد، به دم درب خانه دوستان و فامیل می‌رود، سلام صاحب مراسم عروسی را به آن‌ها می‌رساند و به عنوان دعوتیه یکی از آن هدیه‌هایی که در بالا گفتیم را به آن‌ها می دهد.

کلیپ عروسی _ ایده های جذاب و ناب برای تهیه کلیپ جشن عروسی

مراسم حنابندان در ترکیه

صبح روز عروسی ، عروس برای آخرین بار از خانه پدری‌ خود راهی می‌شود، که خود آن نیز یک مراسم ویژه دارد. بعد از آرایش و آراستن عروس ، او از آرایشگاه دوباره به خانه پدری‌اش بازمی‌گردانند و منتظر می‌ماند تا داماد و خانواده‌اش دنبال او بیایند. داماد همراه خانواده و اقوام نزدیک، با ماشین‌ خود به دنبال عروس می‌آید. جلوی در خانه پدر  عروس به قدری موزیک پخش می‌کنند و پایکوبی می‌کنند تا عروس از خانه بیرون بیاید. آخرین مانعی که سر راه این زوج قرارمی‌گیرد پسر بچه‌ای است که پرچم کشور ترکیه را در دست دارد و جلو در ایستاده و می‌گوید که درب باز نمی‌شود. مقداری پول به او می‌دهند تا در را بازکند و از سر راه کنار برود.

عقد در ترکیه

عروس و داماد همراه میهمانان راهی خانه داماد می‌شوند تا مراسم عقد برگزار شود پس از آن به تالار می‌روند. بعد از این‌که تمام میهمانان رسیدند  توسط خواننده نام عروس و داماد را اعلام می‌شود و آن دو به وارد تالار می‌شوند و مراسم عقد با حضور دو شاهد انجام می‌شود. سپس مراسم عروسی برگزار می‌شود. در نهایت، عروس  و داماد از خانواده خود خداحافظی کرده و راهی ماه عسل می‌شوند.

 

خدمات کلی تجهیزات تالار سمیعی

لوازم تالاری سمیعی با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه در تلاش است که با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید