مطلب وبلاگ

آداب سرو غذا که خدمه باید بیاموزند

مقالات

تجهیزات تالار بهروز سمیعی با ۲۵ سال سابقه دیزاین تالار شما را با بهترین لوازم از قبیل شمعدانی و گلدان تالار، ظروف میوه و شیرینی تالار و صندلی شیواری و چیواری و … انجام می دهد.

در یک رستوران عالی قوانین و استاندارهای بی شماری برای خدمه و پرسنل حاکم است. از خدمت رسانی به مشتریان گرفته تا قرار دادن ظروف و طرز ایستادن. ممکن است برخی از این اصول مانند لبخند زدن و مودب بودن برای افراد باتجربه امری عادی باشد اما افراد تازه کار باید آداب و رسوم را بیاموزند.
پذیرایی ها با توجه به فرهنگها و نوع مراسم و غذایی که سرو می‌شود متنوع است.

انواع خدماتی که بر سر میز ارائه می‌شود

پذیرایی آمریکایی:

گارسون اطلاعات کافی از گزینه‌های منو داشته و به طور کامل برای مشتری شرح می دهد.

سبک خانوادگی:

مهمانان از ظرف قرار گرفته در وسط میز برای خود غذا سرو می نمایند. گارسون نیز ابتدا و انتهای غذا بر سر میز حضور دارند.
پذیرایی فرانسوی:

این نوع پذیرایی نیازمند فضای بیشتری است زیرا غذا روی میز دیگری قرار می گیرد. غذاهایی مانند استیک و بیف در ظروف داغ سرو می شوند.
پذیرایی روسی:

برخلاف سبک فرانسوی غذاها برای هر فرد به صورت جداگانه سرو می‌شود.
پذیرایی باتلر Butler:

در این نوع سبک گارسون ها با سینی های پر از غذا در محل رفت و آمد کرده و مهمانان خود اقدام به پذیرایی از خود می نمایند.

غذاها در این نوع سبک معمولا اشتها آورها هستند و غذایی به عنوان شام سرو نمی شود.
پذیرایی انگلیسی:

در سبک انگلیسی سرو غذا معمولا به صورت خصوصی انجام می شود بدین معنا که برای هر مهمان یک گارسون در نظر گرفته می شود.

آداب سرو غذا بر سر میز

چیدمان میز: یک رستوران عالی بجز دریافت سفارش و تحویل غذا باید به جزئیات بیشتر توجه نماید.

چیدمان میز و صندلی: قرار دادن دستمال پارچه ای با طراحی زیبا روی میز.

برای ایجاد حس خوشایند در مشتری از چیدمان متقارن روی میز استفاده نمایید.

نکات لازم:

• دقت کافی داشته باشید رومیزی های مورد استفاده عاری از هرگونه لکه و کثیفی باشند.
• دقت شود روی لیوان ها لکه و اثر انگشت نماند.
• غذا از سمت چپ مشتری روی میز قرار می گیرد.
• جمع آوری ظروف در پایان سرو غذا از سمت راست مشتری انجام می شود.
• همیشه سرو غذا از بانوان شروع می‌شود.
• خوردن، نوشیدن و جویدن آدامس در حین خدمت ممنوع است.
• نحوه ایستادن مناسب فراموش نشود. دستها در جیب قرار نگیرد.
• رفت و آمد کارمندان تنها در صورت ضرورت انجام شود.
• پرسنل و خدمه گفتگوی بیجا و نامناسب با مشتری نداشته باشند.

تجهیزات تالار بهروز سمیعی

تجهیزات تالار بهروز سمیعی  ارائه دهنده انواع میز و صندلی تالار ، تجهیزات تالار ، شمعدانی و گلدان تالار ، ظروف میوه و شیرینی تالار ، جایگاه عروس و داماد می باشد.

همچنین این شرکت، تولید کننده تجهیزات رستوران ها از قبیل (میز و صندلی رستوران ، شمعدانی رستوران ، گلدان رستوران، صندلی شیواری ، صندلی چیواری و دیزاین رستوران ) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید.

با ما حس لذت و آرامش را به مشتریانتان منتقل کنید.

پاسخ دهید