مطلب وبلاگ

آداب موسیقی عروسی و قوانین آن

مقالات

عروسی موسیقی نقش بسیار مهمی در جشن‌های ایرانی به ویژه عروسی دارد. انتخاب موزیک عالی ‎و تالار مناسب می‌تواند کیفیت جشن عروسی را ارتقا دهد تلا ما بتوانیم یک عروسی خوب برگزار کنیم. تجهیزات تالار بهروز سمیعی با ۲۵ سال سابقه دیزاین تالار شما را با بهترین لوازم از قبیل شمعدانی و گلدان تالار، میز و صندلی تالار و … انجام می‌دهد. در این مقاله به تعریف موسیقی و انواع موسیقی عروسی ، محدودیت‌ها و باید و نباید‌های جشن عروسی می‌پردازیم.

موسیقی در عروسی و انواع آن

برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم عروسی، باید شور و شادی بیشتری را ایجاد کنیم. برای ایجاد شادی و هیجان بیشتر در این مراسم بهتر است گروه موسیقی داشته باشیم که موجب انرژی هر چه بیشتر مهمانان شود.

انواع موسیقی عروسی

موسیقی مراسم عروسی ، با توجه به زمان اجرا، انواع مختلفی دارد. در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.

پیش در آمد

موسیقی پیش درآمد عروسی ، حس خوبی را به مهمانان سالن القا می‌کند. این موسیقی دارای آرامش می‌باشد؛ به همین جهت برای مهمانانی که در انتظار شروع جشن می‌باشند، این نوع موسیقی بسیار مناسب عروسی است. زمان شروع این موسیقی ، پس از باز شدن درب سالن ۲۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از شروع جشن عروسی می‌باشد.

 شروع رسمی مراسم و ورود عروس و داماد

این موسیقی با ورود عروس و داماد، همراهان اصلی آن‌ها و ساقدوش‌ها به مراسم عروسی آغاز می‌گردد. بعضی از مواقع به منظور افزایش احساسات مهمانان، موسیقی ورودی عروس و داماد، با موسیقی‌های دیگر متفاوت می‌باشد.

 رقص دو نفره

برای استقبال از عروس و داماد، بعد از رفتن آن‌ها به جایگاه رقص، موسیقی رقص دو نفره پخش خواهد شد. معمولا در این قسمت از عروسی ،  از موسیقی شاد و آرام استفاده می‌شود.

موسیقی اصلی

پس از پایان رقص عروس و داماد، آهنگ اصلی در تمام سالن پخش خواهد شد. برای این که مهمانان بیش تر احساس لذت کنند، از موسیقی های شاد، در این قسمت از مراسم عروسی استفاده خواهد شد.

رقص کلاسیک (تانگو)

مراسم رقص تانگو در میان زوج‌ها طرفداران زیادی دارد. برای برگزاری بهتر این قسمت از عروسی ، از موسیقی آرام و عاشقانه استفاده می‌شود. این قسمت همراه با نور پردازی و جلوه‌های ویژه خواهد بود.

وقایع مهم

پخش کردن این نوع از موسیقی عروسی به اختیار زوجین است. در برخی از مراسم‌ها زمان امضا دفتر ثبت ازدواج، روشن کردن شمع و بریدن کیک این موسیقی پخش می‌شود. همچنین می‌توان در پایان مراسم  زمان خروج مهمانان، از موزیک رژه مانند استفاده نمود.

پایان رسمی مراسم

به هنگام خروج عروس و داماد و ساقدوش‌ها از سالن عروسی ، موسیقی پایان رسمی پخش می‌شود.

محدودیت های پخش موسیقی

یک سری محدودیت‌ و قوانین خاصی پخش موزیک در جشن‌های عروسی وجود دارد. در ادامه به شرح مواردی از این محدودیت‌ها خواهیم پرداخت.

تهیه مکان مناسب جشن

در صورت  کوچک بودن فضای تالار، تعداد زیاد مهمانان و گروه موسیقی بزرگ، صدا‌ها در تالار درهم پیچیده و مختل می‌شود.

پیدا کردن گروه موسیقی

برای پیدا کردن گروه موسیقی، می‌توانیم در سایت‌ها جست و جو کنیم و نظرات بیان شده درباره سایت را مورد ببرسی قرار دهیم. در میان دوستان و آشنایان خود تحقیق کنید. نمونه کار گروه‌های موسیقی، را در صفحات مجازی دنبال کنید. برای انتخاب مناسب، بهتر است کار این گروه‌ها را از نزدیک مشاهده کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرید.

رهبر موسیقی

برای انتخاب گروه موسیقی مناسب و با انرژی باید رهبرگروه را، مد نظر قرار داد.

رهبر گروه وظیفه هماهنگی و کنترل کار گروه را به عهده دارد. با افزایش تعداد ساز‌های نوازندگی در گروه، موزیک پخش شده، کیفیت بسیار بهتری را پیدا خواهد کرد. هرچه تعداد ساز‌ها افزایش یابد، کار رهبر گروه هم به نسبت سخت تر خواهد شد.

ترکیب ساز

ممکن است، گاهی ورود ساز دلخواه شما به داخل گروه امکان پذیر نباشد. در این شرایط با یک متخصص در حوزه موسیقی مشورت نمایید. ترکیب مناسب ساز‌ها به شرح زیر می‌باشد.

  • ۲ ویولن + ۱ ویولن سل
  • ۲ ویولن
  • ۲ ویولن + ۱ ویولا + ۱ ویولن سل
  • فلوت + ویولن + ۱ویولن سل

ایجاد تناسب میان گروه موسیقی و تعدا میهمانان

تعداد مهمانان در مجلس عروسی باید با گروه موسیقی مطابقت داشته باشند.

مثلا برای ۲۰۰ مهمان، گروه ۴ نفره مناسب است. اگر می‌خواهید هزینه‌های پرداختی کم تر شود از یک گروه ۲ یا ۳ نفره مجهز به آمپلی فایر دعوت نمایید.

خواننده و موسیقی عروسی

این موضوع را در نظر داشته باشید که، خواننده مورد نظر با تمامی موزیک‌های در خواستی شما موافق و هماهنگ باشد. لیستی از آهنگ‌هایی که خواننده، آن‌ها را به خوبی اجرا می‌کند تهیه کنید. بهتر است خواننده بعد از نشستن تمامی میهمانان، خواندن را شروع کند.

تجهیزات تالار بهروز سمیعی  همچنین ارائه دهنده انواع میز و صندلی تالار ، تجهیزات تالار ، شمعدانی و گلدان تالار ، ظروف میوه و شیرینی تالار ، جایگاه عروس و داماد می باشد.

همچنین این شرکت، تولید کننده تجهیزات رستوران ها از قبیل (میز و صندلی رستوران ، شمعدانی رستوران ، گلدان رستوران، صندلی شیواری ، صندلی چیواری و دیزاین رستوران ) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت لوازم تالار سمیعی مراجعه کنید.

پاسخ دهید